Ufattelig tragedie i Tromsø

tristNok en tragedie har skjedd i Tromsø. Et ubegripelig trippeldrap. Tror jeg snakker for samtlige innbyggere når jeg beskriver dette som en ufattelig tragedie. Har lyst til å gi litt ros til Tromsø-ordføreren, Arild Hausberg. Jeg er ikke alltid enig med han politisk, men i denne situasjonen gjør han en glimrende og viktig jobb i det viktigste embedet i Tromsø, ordfører-vervet. Dette intervjuet i VG er veldig bra.

Jeg både tror og håper at Tromsø-samfunnet vil reise seg etter denne tragedien. Og jeg håper også at man kan få en skikkelig debatt rundt hvordan man skal hjelpe de som sliter med psykiske problemer. Å tro at man kan «redde» alle er en umulighet, men at vi kan hjelpe flere til å bekjempe sine demoner og løse sine problemer må være en viktig politisk prioritet i tiden som kommer. Vi som folkevalgte skylder ihvertfall ofrene å gjøre vårt ytterste.

3 kommentarer

Filed under Sosialpolitikk

3 responses to “Ufattelig tragedie i Tromsø

  1. trond

    Moren:Han har sagt til meg at han syntes de var hyggelige folk. Jeg vet ikke hva som kom over ham. Men det skjer jo plutselig når man har slike problemer som han hadde, sa hun.

    det skjer plutselig?

    Hva fan. kan alle gjøre som de vil?

    Han hadde en lengre samtale med advokaten sin. Men han kan ikke prate med politiet?

    Dette lukter! Alltid mest synd på den som er den som gjør volden.

  2. KS

    Han som begikk drapene hadde vært til «behandling» i psykiatrien. Og han hadde gått på «medisin». Svært mange av de som begår slike bestialske handlinger går på psykiatrisk «medisin» som gjør at de blir psykotiske! Det er en av mange (bi)virkninger av slike piller!
    Sjekk http://www.cchr.org

  3. wew

    hei.dette er en utorlig trist sak.
    men jeg har et spørsmål til deg.
    Hvordan legger du ut dette på Twingly? skriv på min blogg eller send e-post.
    ha en fin dag videre:)

Legg igjen en kommentar

