Det nye presentasjonsverktøyet – Prezi

Jeg er en av dem som har holdt noen powerpoint-presentasjoner, og må ærlig innrømme at jeg er rimelig lei av powerpoint-presentasjoner. Inntil nylig hadde jeg ikke sett noen andre alternativer enn disse trauste powerpointene. Gjennom twitter ble jeg oppmerksom på denne artikkelen om prezi. Dette virker veldig spennende for å si det forsiktig.

For å prøve å forklare, begynner du med helt blankt, gigantisk ark der du kan tegne figurer, skrive tekst, lime inn bilder eller videoklipp. Dette gjør du helt fritt rundt på arket, og alle elementer kan roteres, flyttes og endres i størrelse. Alt foregår i nettleseren din, og du trenger ikke å laste ned noe som helst. Jeg legger ved en youtube video som illustrer prezi.

Hva synes du? Jeg har ihvertfall allerede regisrert meg og håper jeg snart får tilgang til prezi.

2 kommentarer

Filed under Informasjonssamfunnet

2 responses to “Det nye presentasjonsverktøyet – Prezi

  1. Du er selvsagt klar over at din video ikke presenterer Prezi, men Twitter?😀

  2. Nevermind, jeg skjønte etterhvert at videoen var LAGET i Prezi.

    Koo-ko😀

Legg igjen en kommentar

